sobota 7. októbra 2017

Nádherné jesenné počasie

prvých októbrových dní som využila na bicyklovanie. Azúrovú oblohu narúšali biele obláčiky. Povedala som si, že to sa budú fajn fotiť odrazy. Preto som s nabitými baterkami vo fotoaparáte namierila k vode. Nie k tečúcej, ale stojatej. Najprv k jazeru v Rusovciach a po dlhšom zastavení v rusovskom parku som sa cez lesík vybrala aj k jazerám v Čunove. Pri tejto trase už nemám čo veľmi opisovať, lebo som ňou prešla nespočetne veľakrát. Áno, je pravda, že zakaždým je príroda iná, zakaždým ma tiež niečo nové upúta. Aj na tomto blogu som už tieto miesta viackrát spomínala.

Takže dnes budú za mňa hovoriť hlavne fotky. Určite si viacerí čitatelia všimli, že som do posledných článkov vložila oveľa viac fotografií ako zvyčajne. Je to tým, že po ukončení blogu Farebný svet michýba priestor, kde by som  mohla zdieľať to, čo som pri mojich cyklopotulkách nafotila. Tak vás teda pozývam, poďte sa prostredníctvom mojich fotografií prejsť nádhernou jesennou krajinou.

Tentokrát som sa veľmi držala, fotoaparát som vytiahla prvý raz až pri Jarovskom ramene. A že aj fúkalo, to vidieť hneď na tejto prvej fotografii.


Ani si nespomínam, či som počas tejto mojej cyklistickej sezóny išla aj touto spodnou cestou. Celkovo som už po tomto úseku jazdila málo, pretože som často z hrádze odbočila na cestu k hausbótom na Jarovskom ramene a popri Dunaji som skončila väčšinou Pri Poldri. Tou istou trasou som zvykla ísť aj domov.


Rusovské jazero









Od jazera som pokračovala do mestskej časti, pretože som chcela ísť do parku, kde som od jari vôbec nebola. Prechádzala som aj okolo Rusovského kanála.




Už som v parku. Nielen park, ale aj kaštieľ chátrajú naďalej. Za roky, ktoré tam chodievam, už mnoho stromov odumrelo, ďalšie sú vhodnými adeptami na spadnutie. Boli okolo nich natiahnuté pásky s upozornením, aby sa ľudia pod nimi nezdržiavali. Mám obavy, že kým sa konečne začnú plniť sľuby a plány na revitalizáciu parku a rekonštrukciu kaštieľa, už nebude čo opravovať.



Nedávno som sa dočítala, že v budúcnosti bude vstup s bicyklami do parku zakázaný. Tak si ešte užívam tie moje bicyklové prechádzky po chodníkoch parku.






Aj srnku som mala šťastie vidieť.



Aby som vás príliš neunavila, v parku v Rusovciach skončím a ďalší úsek cesty si budete môcť pozrieť v pokračovaní.


2 komentáre:

  1. Fajn projížďka ... hezká příroda a i kousek sis vezla domů.. srnka byla takový bonus ..

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aj dnes ráno sa ukazovalo, že aký bude pekný deň. Nádherná modrá obloha sa však už zatiahla a z môjho plánovaného bicyklovania nič nebude.

      Odstrániť