štvrtok 24. augusta 2017

S akým pozdravom

sa na svojich cyklopotulkách stretávate najčastejšie? Nie je to vôbec novinka, že tu u nás, na Eurovelo 6, sa pri bicyklovaní stretávame s množstvom cyklistov z cudziny. Je ich poznať zďaleka podľa toho, akí sú nabalení. Len máloktorý prejde popri vás bez toho, aby nepozdravil. Preto hááj, halóó, či hellou, často aj krisgot (Grüß Gott), ako ho ja počujem v mojich ušiach, nie je vôbec ojedinelé.


Nedávno mi skoro uši odpadli, keď ma jedna cyklistka, vekom bližšie k strednému ako k mladému, pozdravila Dobrý deň! Fúú! To sa veru nestáva. Pritom stačí, že vybehnem len sem kúsok do Bergu, či Kittsee a tam ma ani jedno dieťa, ktoré stretnem na ulici, nezabudne pozdraviť.

Iný kraj, iný mrav.

Ako je to s vami? Zdravíte protiidúcich cyklistov? Ak áno, ako? 

 


Niekedy sa nájdu aj takí, ktorí ma pozdravia, keď ma vidia kúsok od cyklochodníka fotiť. Ako napríklad aj títo dvaja mladíci.


Netvrdím, že všetci cyklisti sa navzájom zdravia. Na takých miestach, kde sú desiatky a stovky prechádzajúcich cyklistov, si to ani neviem celkom dobre predstaviť. No keď ste niekde na trase, kde pred vami, ani za vami dlho nikto nejde, tam mi to pripadá celkom normálne. Podobne je to aj na túre v lese.

Títo ma určite nepozdravili.


Skúste uhádnuť, že prečo?




Vybrala som z môjho bohatého fotoarchívu niekoľko diaľkových cyklistov. Niektoré fotky sú z tohto leta, iné zase aj niekoľko rokov staré.










A niekedy sa vám môže stať, že najvhodnejším pozdravom pri stretnutí je Pochválen buď Ježiš Kristus a odpoveď bude znieť  Naveky. Amen!😮 (Musela som googliť, aby som to správne napísala.)





8 komentárov:

  1. To je zajímavý článek a opravdu nádherné fotky. Všechny jsou krásné, ale ti kluci nemají chybu, čiší z nich radost a vstřícnost. Jeptišky to je jiné kafe - ale jsou dobré, že jdou na kolo, akorát bych se bála, že se mi ta látka zamotá do kola nebo kolem nohou. My když jsme jezdívali, tak jsme se zdravili - ahoj - ale jak píšeš, nesměly to být zástupy protijedoucích. Jak jsme přejeli hranice na kole nebo šli na výlet pěšky - bylo to samé krisgot. Němci jsou v tomhle dobrý, zdraví jako diví, ani jim to nepřijde. Moc se mi to líbí pozdravit se.
    Tak AHOJ !

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jarka, ďakujem za milý komentár! Som rada, že sa ti téma článku páčila. Najprv som o tejto téme chcela písať až niekedy v zime, keď nebudem bicyklovať, no nakoniec som si to rozmyslela a dala som ju už teraz. Možno to niektorých cyklistov ovplyvní a začnú sa tiež zdraviť :-) Ahoj!

      Odstrániť
  2. Jarka, chodievaš si čítať moje odpovede? Niečo k téme dávali dnes v telke.
    http://www.tvnoviny.sk/zaujimavosti/1883719_videli-ste-uz-niekedy-jazdit-mnisku-na-bicykli-v-style-sagana

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danielko, chodívám číst odpovědi, ale někdy hned nevzpomenu, ovšem vždycky se vracím a probírám to. Tu jeptišku-Saganovou - jsem viděla, četla v komunitě Máme rádi Česklovensko a odkaz jsem si otevřela. Promiň, možná jsem nereagovala, ale ráda odpovídám a děkuji.
    Měj se fajn, tady je 30 stupňů.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nevadí, ja som ti to dala až na dve miesta :-) Nevedela som, že aj takéto niečo sa zdieľa v komunite Máme rádi Československo. Mníška bola tuším Poľka a žije v Taliansku :-) Chcela som ti dať práve kvôli tomu, že si písala o tých sukniach, ktoré sa im môžu zamotať do reťaze.

      Odstrániť
    2. Aj u nás je veľmi teplo. Najprv to vyzeralo, že možno aj zaprší, preto som radšej nikde na bicykli nešla, no teraz to už na dážď vôbec nevyzerá. Pekný zbytok víkendu prajem!

      Odstrániť
    3. Danielko, ještě se vrátím. Já jak navštěvuji komunitu Máme rádi Československo, tak se tam objevují a teď nevím jestli pokaždé, tvoje odpovědi na moje komentáře u fotografíí - Kažý deň je raz za život. Předpokládám jen u mě. Já se v tom moc nevyznám.

      Odstrániť
    4. Tento komentár bol odstránený autorom.

      Odstrániť